Ukategorisert

La kanalene bestemme innholdet

TV-kanalene bør selv bestemme innholdet i sine sendinger, også når det gjelder hvor mye reklame som skal sendes. Denne friheten har ikke de kommersielle kanalene i dag, dessverre.

I dag kan ikke fjernsynskanalene bryte av sendingen med reklame hvert 20. minutt dersom programmene er under tre timer. Dette har fått konsekvenser når TV2 for eksempel har sendt Tour de France. I år ønsker Kåre Valebrokk endringer når de store sykkeletappene sendes.

I følge et brev TV2 har sendt til Medietilsynet ønsker kanalen å kunne avbryte sendinger med reklame hvert 20 minutt uten hensyn til hvor lang sendingen fra selve arrangementet er. Den friheten bør TV2 ha, selv om tilsynet kan komme til å reagere på en slik praksis.

TV2 må selv kunne få bestemme innholdet i sine sendinger. Markedet vil til enhver tid regulere hvor mye reklame som skal sendes. Blir det for mye vil kanalen få færre seere. Det er det geniale med markedskreftene.

Gi TV-kanalene den friheten de fortjener. Det er de som må bestemme driften i egen kanal!

Tags:

Mest lest

Arrangementer