Ukategorisert

Liv og lære i fotballforbundet

NFF og NTF har solgt medierettighetene for Tippeligaen og OBOS-ligaen til Discovery Networks, et selskap som selger mye TV-reklame til spilleselskap uten konsesjon i Norge.

Vi har sett mye reklame for internasjonale aktører under fotballkamper sendt på Max, én av kanalene i Discovery Networks-systemet. At Norges Fotballforbund selger medierettigheter til aktører som betaler en høy pris, er ikke overraskende. Det bør likevel ringe noen alarmklokker i en bevegelse som har forsvart enerettsmodellen. Liv og lære! Prinsippene betyr ikke mye i Norges Fotballforbund eller i idrettsbevegelsen.

For vel to år siden forsvarte fotballpresident Yngve Hallén den norske spillpolitikken på eget nettsted, fotball.no:

–Vi skal satse kraftig fremover på å synliggjøre Norsk Tippings bidrag til breddefotballen. Jeg er stolt over at toppfotballen har stått samlet bak den statlige spillmonopolordningen vi har i Norge. Nå må vi jobbe for at bredden i norsk fotball skal få bedre informasjon om hvor viktig spillmonopolordningen er for norsk idrett, ikke minst når det gjelder anleggsutbygging.

En uttalelse fra 23. september 2013.

Vel to år etterpå solgte forbundet medierettighetene til aktørene fotballpresidenten skulle bekjempe. Fotballforbundet består av amatører, men det er mer enn greit for oss som vil liberalisere norsk spillpolitikk og som ønsker Betsson-ambassadør John Arne Riise tilbake som spiller i Tippeligaen.

Mest lest

Arrangementer