Nedgang i antall samtaler til Hjelpelinja

av | 16. februar 2016 kl. 14.35 | Ingen kommentarer

Til tross for at nettselskapene har kjøpt mye reklame hos tv-kanaler stasjonert i utlandet, og mange av selskapene er veldig aktive på sosiale medier – har antall henvendelser til Hjelpelinja gått ned i 2015.

2015 var et godt år for mange av de internasjonale selskapene målt i oppmerksomhet. Selv om mange av selskapene hadde medvind, var det nedgang i antall henvendelser til Hjelpelinja for spilleavhengige.

Dette viser statistikken for Hjelpelinja, publisert på portalen lottstift.no.

I 2015 ble det gjennomført 768 samtaler fra eller om spillere. Dette er en reduksjon på fem prosent sammenlignet med året før. 768 samtaler på ett år i et område politikerne regner som svært problematisk, er uhyrlig lite.

I omtalen av tallene i dokumentene, blir det brukt ord og beskrivelser som passer godt for byråkrater som forsvarer både Hjelpelinja og dagens spillpolitikk. Vi som ønsker en helt annen kurs må ha lov til å påpeke at denne hjelpetelefonen mottar relativt få henvendelser i løpet av ett år.


Kommentarer

Denne artikkelen er stengt for kommentarer.