Reklame for spill er som annen reklame

av | 22. juni 2017 kl. 12.42 | Ingen kommentarer

Det er ingen forskjell mellom reklame for Norsk Tipping og reklame for internasjonale spillselskap, foruten at politikerne har gitt det statlige selskapet såkalt monopol i Norge.

Det skulle bare mangle at Discovery selger reklame til utenlandske spillselskap i forbindelse med sendinger fra Olympiske Leker i Pyeongchang.

Skipresident Erik Røste har i dag oppslag, blant annet på P4. Skipresidenten frykter reklame for spillselskap i OL-sendingene.

Frykten bør være ubegrunnet. Røste og resten av befolkningen lever fint med reklame for alt fra Norsk Tipping til vaskemidler. Ingen ting skiller dette budskapet fra internasjonale spillselskap, bortsett fra det norske forbudet. Et forbud som er meningsløst!

Discovery har tv-kanaler i utlandet og det er årsaken til at konsernet kan sende spillreklame i sendinger ment for det norske markedet.


Kommentarer

Denne artikkelen er stengt for kommentarer.