Ukategorisert

Reklametrikset virket

Kommersielle radiokanaler sendte betydelig med reklamer for LO og de rødgrønne partiene i valgkampen, og LO fikk valuta for pengene.

Det var LO som kjøpte reklamesnuttene, og Landsorganisasjonen brukte et betydelig beløp som sikret oppslutning for Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet. Vel anvendte penger, fordi organisasjonen opprettholder direktelinjen til Statsministerens kontor. Det er litt synd i medlemmer som ønsket et regjeringsskifte og stemte på et alternativ som LO-leder Roar Flåten misliker. Også disse personene finansierte LOs reklamekampanje gjennom medlemskontingentene.

Arbeiderpartiet er størst
Synovates valgdagsmåling viser at de rødgrønne partiene fikk 65 prosent av stemmene fra medlemmene i LO ved stortingsvalget. 53,8 prosent av disse stemte på Arbeiderpartiet, mens SV og Senterpartiet fikk henholdsvis 5,6 og 5,4 prosent, ifølge Siste.no.

Liberaleren forsvarer organisasjonenes rett til å drive slik de ønsker, men det er merkelig at LO ikke opplever et opprør blant medlemmer som misliker Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet.

Mest lest

Arrangementer