Ukategorisert

Markedsfører spill på en ny måte

I går mottok skribenten et brev fra et utenlands spillselskap med et godt tilbud dersom et innskudd ble gjort innen 30. juni. Flott markedsføring som i henhold til norsk lov kan være ulovlig markedsføring.

Utenlandske selskap satser på å vinne kunder gjennom utradisjonell markedsføring. Siste skrik er personlige brev formet som et godt tilbud. Selvsagt har en liberalist som selvfølgelig er motstander av dagens forbud sans for slike kampanjer. Spillselskapene tvinges til å tenke nytt på grunn av forbudet mot å markedsføre utenlandske spill. Personlige brev er genialt, og det skal bli spennende å se om myndighetene slår ned på denne markedsføringen.

Markedsføringsforbudet for de utenlandske selskapene er en naturlig konsekvens av at politikerne har gitt Norsk Tipping og Norsk Rikstoto monopol på pengespill. Likevel viser den siste kampanjen som skribenten fikk i posten at selskapene klarer å gå rundt regelverket, uten at politikerne kan gjøre mye fra eller til. Dersom personlige brev også blir forbudt vil nye måter å markedsføre tjenestene på bli utviklet. Markedet ligger flere hakk foran politikerne, og heldigvis for det.

Skribenten vil ikke røpe selskapets navn, Ei heller fortelle mye om tilbudet, men det var et godt tilbud. Fristelsen ble for stor og egen konto ble åpnet. Forhåpentligvis renner pengene inn slik at årets sommerferie blir berget gjennom spill på et utenlandsk selskap.

Tags:

Mest lest

Arrangementer