Ukategorisert

Norsk politikk gir forbrukere dårligere produkter

Ettersom forbrukerinformasjonen er minimal på grunn av den norske forbudslinjen, er det mange forbrukere som går glipp av ufarlige produkter.

Det svenske selskapet Winnington AB har kastet seg inn i kampen om norske snusbrukere. Selskapet tilbyr produkter innenfor segmentet «røykfri tobakk». Selskapet BM Aemulator fra Bekkestua står for importen.

Winnington lanserte nylig en ny type snus i Sverige, basert på hvit tobakk, som har fått merkenavnet Epok. Selskapet produserer også den helt nikotinfrie alternativsnusen Kick Up, som mange nordmenn kjenner igjen fra grensehandelen. Denne håper BM Aemulator å lansere i Norge denne høsten.

–Hvit tobakk er den største innovasjonen innen snussegmentet siden posesnusen ble lansert på 1990-tallet. Det farger ikke tennene, renner ikke, og gir den samme snusopplevelsen, sier Øyvind Simonsen, daglig leder i BM Aemulator, til Liberaleren.

Antallet snusbrukere har tredoblet seg siden 2002. Det blir antatt at 350 000 personer bruker snus daglig, mens rundt 175 000 personer brukte snus av og til.

Ettersom snusboksene er skjult på utsalgsstedene, kan det være lurt å sjekke hvilke produkter som er på markedet. Norske forbrukere får dessverre ingen informasjonshjelp fra det politiske flertallet.

Tags:

Comments are closed.