Ukategorisert

Si nei takk

For en gangs skyld kan man være enig med Grønn Hverdag. Gå inn på www.neitakk.no og skriv under på kampanjen mot uadressert reklame i postkassa.
Uadressert reklame i postkassa er en uting. Du har ikke bedt om slik reklame men den kommer uansett. Den fyller opp postkassa og skrivebordet hjemme, og du må bruke unødvendig tid og krefter på å samle opp brosjyrene og avisene og kaste disse.

De av Liberalerens lesere som er opptatt av miljøet (jeg er) tenker også lett på alle ressursene som har gått med i produksjonen, og på all forurensningen produksjon og transport fører med seg.

Alt for å påvirke oss til å kjøpe produkter vi ikke er interessert i eller trenger, stort sett.

Det er mulig å reservere seg ved å sette et klistremerke på postkassa, jeg har gjort det, men hvorfor skal jeg måtte gjøre en innsats for å reservere meg mot noe jeg aldri har bedt om?

Dette er poenget til kampanjen “Neitakk.no“. De ønsker at prinsippet om å reservere seg snur, slik at de som ønsker reklame må sette et klistermerke på postkassa.

En elegant løsning, uten spesielle negative konsekvenser, bortsett fra for Posten som mister store inntekter. Posten, en statlig monopolbedrift som kjøper opp private bedrifter i inn- og utland og som hadde et overskudd på 1,2 milliarder kroner i fjor.

Min sympati er begrenset. Skriv under på www.neitakk.no!

0 0 vurderinger
Vurdering

Tags:

2 kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Piris
Piris
13 years ago

Ideen var god ! Den er jeg med på !

Hans Lysglimt
13 years ago

Mange har postboks med Posten, der kommer det om mulig ennå mer reklame.

Jeg ble veldig overasket over at Posten ikke tillater at man ikke ønsker reklame i sin postboks. Man MÅ motta uadresert reklame i postboksen. Posten tjener antagelig veldig veldig gode penger på å stappe postboksene fulle av reklame.

Fra Liberalerens arkiv

  • Bærekraftsmålene – klima som den store samlende sak?Bærekraftsmålene – klima som den store samlende sak?
    Klima og miljø er del av bærekraftsmålene. Hvordan skal dette samle menneskeheten? Og hvordan var det nå med rettsstaten? Siste og fjerde del av en artikkelserie om bærekraftsmålene – med en oppsummering.
  • 26 år med EU26 år med EU
    I november 1993 tok Maastricht-avtalen effekt og EU ble grunnlagt. Avtalen la til rette felles regler for økonomiene i Vest-Europa med en felles valuta.
  • Storflyplassen som ble et kaosStorflyplassen som ble et kaos
    Byggingen av Berlins nye flyplass skulle bevise at offentlig sektor kunne takle store prosjekter bedre enn den private.

Verdt å få med seg