Ukategorisert

Prisverdig, men urealistisk målsetning

Dersom Oslo-OL klarer målsetningen som Dagsavisen beskriver, er det både prisverdig og imponerende.

Målsetningen er, ifølge artikkelen, at Olympiske Leker i Oslo ikke skal markedsføre seg selv før befolkningen har sagt ja i den kommende folkeavstemningen. En god målsetning ettersom Oslo kommune kan bruke betydelig med skattefinansierte penger for å sikre et klart og tydelig ja-flertall i folkeavstemningen.

Nå er det mye som tyder på at den målsetningen sprekker de lux. Oslo kommune har allerede etablert nettsider som uten tvil kan påvirke borgere til JA i avstemningen.

0 0 vurdering
Vurdering
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Andreas
Andreas
7 years ago

“Men den internasjonale markedsføringen av prosjektet starter ikke før Oslo by og dens innbyggere har bestemt seg for å søke lekene om ni år.”

Det er da ingenting i den formuleringen som ekskluderer “nasjonal propaganda” 🙂