Enkelt å bli god

av | 29. januar 2014 kl. 11.45 | Ingen kommentarer

Dersom kommunene bruker mye penger på egne Facebook-sider, vil mange av sidene bli veldig gode og brukervennlige.

Det er for så vidt et sunnhetstegn at mange kommuner gjør det dårlig på ulike kåringer av nettsteder og Facebook-sider. Det betyr at politikerne ikke prioriterer område så høyt, som igjen medfører at skattefinansierte penger kan bli brukt på andre områder. Det er heldigvis begrenset med penger i kommunesektoren og lokalpolitikerne bør bruke pengene så fornuftig som mulig. Omfattende nettredaksjoner er å sløse med skattefinansierte penger. Informasjon og nyheter bør være områder som private aktører dekker.

Kommunesektorens organisasjon (KS) har vurdert kommunenes Facebook-innsats på innbyggerdialog, omdømme og krise- og beredskapsarbeid. En rekke med parameter ble benyttet i målingen av de beste Facebook-kommunene.

Les mer om kåringen på KS.no.

Rangeringen:
1. Sarpsborg
2. Kristiansund
3. Rissa
4. Fredrikstad
5. Hol
6. Bergen
7. Stjørdal
8. Malvik
9. Loppa
10. Trondheim
11. Bodø
12. Hammerfest
13. Nordreisa
14. Flekkefjord
15. Arendal
16. Ringsaker
17. Lørenskog
18. Tromsø
19. Nord-Fron
20. Lærdal
21. Søgne
22. Hamar
23. Nøtterøy
24. Røyken
25. Høyanger
26. Oppegård
27. Surnadal
28. Elverum
29. Ålesund
30. Gausdal


Kommentarer

Denne artikkelen er stengt for kommentarer.